Audio
FEDERICO A. ROSSI Dl MARIGNANO
01



El nòst san Carlo.Vita,personagg
 e fatt de cuntà-sù.
La pèste
“del san Carlo” del 1576



El Carlo Borromee e i sò collaborador,pret e religiòs, hinn staa tra i pòcch che gh'hann avuu el fidegh di ris'cià la pèll

 


LA BATTALIA NAVAL DE
 LEPANTO (7 OTTOBER 1571)
La battaglia navale di Lepanto 7ottobre 1571)
EL NOST SAN CARLO EL FA ELEG
EL GREGORI XIII
Il nostro San Carlo fa eleggere Gregorio XIII
Quand l’è rivada a MiIàn la noeuva de la resa de Famagosta e di massacher  de òmm, dònn e bagai, per duu mes, ògni venerdì a mezzanòtt, el Carlo Borromee l'ha faa fa di procession cont i lumm per invocà el soccors del Signor contra i turch.
lntratanta i flott cristian, ai ordin del don Gioan d'Austrla, s'eren traa insèma a Messina,da doe el 16 settember eren andaa a la ricerca de la flotta turca,fina a quand l'hann trovada in del pòrt de Lepanto, tra Patrass e Corint.
La battalia  l’è durada sètt or, dai noeuv de la mattina ai quatter del dopodisnaa, fin a quand l' ammirali turch lèe staa copà' e el so coo l'è staa post in  scima al pennon de la nav del Gioan d’Austria.
Quell di la i turch hann perduu cent-sessantasett galer, i  cristian domà dodes.
Quindesmila s'ciav cristian incadenaa ai rèmm hinn staa liberaa.
Per digh grazie al Signor el Carlo Borromee l'ha faa fà trè procession de ringraziament.

Quando è arrivata a Milano la notizia della resa di Famagosta e dei massacri di uomini,donne e bambini,per due mesi,ogni venerdì a mezzanotte,Carlo Borromeo ha fatto delle processioni con lumi per invocare soccorso del Signore contro i Turchi.
Nel frattempo le flotte cristiane,agli ordini di don Giovanni d'Austria, si erano radunate a Messina,da dove il 16 settembre erano andate alla ricerca della flotta turca,fino a quando l'hanno trovata nel porto di Lepanto,tra Patrasso e Corinto.
La battaglia è durata sette ore,dalle nove di mattina alle quattro del pomeriggio,fino a quando l'ammiraglio turco è stato ucciso e la sua testa è stata messa sul pennone della nave di Giovanni d'Austria.
Quel giorno i Turchi janno perso centosettantasette galere, i cristiani solo dodici.
Quindicimila schiavi cristiani incatenati ai remi  sono stati liberati.
Per dire grazie al Signore Carlo Borromeo ha fatto fare tre processioni di ringraziamento
01


Dòpo la vittòria de Lepanto  inscambi de corr adree ai turch per casciai via dal Peloponnes, da Costantinopoli e da  Gerusalemm, i cristian hann cominciaa a taccà lit in tra de lor per decid come spartiss tutti quei sit là anmò prima de  conquistai. Inscì la vittòria de Lepanto l'ha fermaa l'espansionismo e islamich, ma l’è stada minga assee per mandà indree i musulman a cà soa.
Sètt mes dòpo la vittòria de Lepanto, dòpo la mòrt del Pio V, el Carlo Borromee l'ha faa eleg papa el Gregòri XIII,settant'ann, che l'aveva
frequantaa i Nott Vatican del Carlo, indoe  «l'aveva rinnovaa la soa  vita interior>>.


Dopo la vittoria di Lepanto invece di correre dietro ai Turchi per scacciarli dal Peloponneso, da Costantinopoli e da Gerusalemme,i cristiani hanno incominciato a litigare tra loro per decidere come spartirsi  tutti quei luoghi ancora prima di averli conquistati.
Così la vittoria di Lepanto non è stata sufficiente per rimandare i mussulmani a casa loro.
Sette mesi dopo la vittoria di Lepanto,dopo la morte di Pio V ,Carlo Borromeo ha fatto eleggere papa Gregorio XIII, settant'anni,che aveva frequentato le Notti Vaticane del Carlo, dove "aveva rinnovato la sua vita interiore".