EL PORTAVA LA COMUNION
DENT I CA'DI MORBAA
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Portava
la
comunione
dentro le case degli appestati
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EL NOST MILAN
L 'ERA PARALlZAA
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La nostra Milano
era paralizzata
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Quand
el lazzarètt el s'è impienii de malaa,su consili del
Borromee,hinn staa compraa ses tòcch de tèrra -foeura e
intorna a Milàn -su i quai hinn staa faa sù di gabann de
paja, per ospità i morbaa: n'hann -faa 840 al Gentilin,
440 al Vigentin, 350 a San Gregòri Vègg, 225 a
pòta Noeuva, 440 a la Fontana, 250 a Porta Vercellina.
Pussee tardi, quand el mòrbo el s'era estes anmò pussee,
anca quei gabann bastaven pù e inscì i autorità
civil hann dovuu impònn a tutt'i Milanes la quarantèna
in di so ca de lor.
La carità del nòst san Carlo in del confortà cont
i sacrament i milanes saraa sù in di ca l’era inscì tanta
che oltra a vègh no fìffa d'anda dent i ca e i gabann
infettaa, el Borromee el se tirava nò indree denanz a qualsessia
ostacol e quand el trovava inciodada l’entrada di cà, l’hann
vist rampegà sù i scal a traversin, per dagh la comunion
ai morbaa travèrs i finèster.
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Quando
il
lazzaretto
si
è
riempito
di ammalati,su consiglio del
Borromeo,sono stati comperati sei appezzamenti- fuori e intorno a
Milano-su i quali sono state fatte della capanne di paglia,per ospitare
gli appestati:ne hanno fatte 840 al Gentilino,440 al Vigentino, 350 a
San Gregorio Vecchio, 225 a Porta Vercellina. Più
tardi,quando il morbo si era esteso ancora di più,anche quelle
capanne non bastavano più e così le autorità
civili hanno dovuto imporre a tutti i MIlanesi la quarantena nelle loro
case.La carità nel nostro san Carlo nel confortare con i
sacramenti i milanesi chiusi in casa era così grande che oltre a
non avere paura di di andare nelle case infettate,il Borromeo non si
tirava indietro davanti a qualsiasi ostacolo e quando trovava
inchiodata l'entrata delle case,lo hanno visto arrampicarsi sulle scale
a traversin per dargli la
comunione attraverso alle finestre.
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A quèll
ponto Milàn l'era del tutt paralizzaa;ògni
attività artigianal rera bandonada, ògni
commèrcio l’ era sospes e inscì al salvan de la peste el
s'è giontaa anca quèll de la famm. L'e staa allora ch'el
Borromee l’è ricors a la soa arma pussee potenta: l’ orazion
collettiva, di famili, di comunità, del pòpol intregh:
sètt volt al dì l’ ha faa sonà i campann per
invidà el pòpol
a fa orazion. El Carlo l'ha faa anca tirà sù di altar ai carròbbi di
strad, indoe i pret diseven Messa per el
pòpol in quarantèna che i scoltava dai finèster.
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A quel punto Milano
era del tutto paralizzata ;ogni attività artigianale era
abbandonata,ogni commercio era sospeso e così al flagello della
peste si è aggiunto quello della fame.E' stato allora che il
Borromeo è ricorso alla sua arma più potente:l'orazione
collettiva,delle famiglie, delle comunità,del popolo
intero:sette volte al giorno ha fatto suonare le campane per invitare
il popolo a fare orazioni.Il Carlo ha fatto erigere anche degli altari
agli incroci delle
strade,dove i preti dicevano Mesas per il popolo in
quarantena che li ascoltava dalle finestre.
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