Prima
de la quarantèna general. Quand giamò eren staa saraa
sù in di ca i donn e i bagai, tra el 3 e el 6 de ottober del
1576 el Carlo l'aveva promòss trè procession de penitenza
su dò fil separaa,cont el concors domà di
òmen, ma senza distinzion de scior e poverètt,de
autorità e pòpol.
El Borromee l'aveva guidaa i procession a pee biòtt cont ona
còrda gròssa al coIl,l’istessa che ghe metteven al
còIl a i condannaa a mòrt.La prima volta, intanta che
l'andava, l'ha tarIuccaa cont el didon del pee drizz in d'on ferr de la
strada ch'el gh'ha tirà via tutta l'ongia, tant che la strada
l’e restada tengiuda de sangh.
Però l'ha minga vorsuu fermass e l'ha continoaa la
procession;domà a la fin de la cerimonia l'ha lassaa che ghe
medegassen el pee.
On quaivun invidios del Carlo, l'ha però cominciaa a andà
in gir a di che cont i so procession el Carlo l'aveva contribuiì
a spantegà la pèste.
In verità i procession ch’eren staa faa,senza dònn
e bagai con ordin e separazion di òmen gh'hann tiraa via
ai Milanes el scagg del contag e hann incoraggiaa la soa speranza,
fondada su la fed, che la pèste, per grazia del Signor, a la fin
la se estinguèss.
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Prima
della
quarantena
generale.Quando
già erano stati richiusi nelle
case le donne e i bambini, tra il 3 e il 6 ottobre dl 1776 il
Carlo aveva promosso tre processioni di penitenza in due file
separate,con il concorso solo degli uomini,ma senza distinzione tra
ricchi e poveri,di autorità e popolo.
Il Borromeo aveva guidato le processioni a piedi nudi con una corda
grossa al collo,la stessa che mettevano al collo dei condannati a
morte.La prima volta,mentre andava,ha inciampato con
l'alluce destro in un ferro nella strada che gli ha
tirato via tutta l'unghia,tanto che la strada è stata macchiata
di sangue.
Però non ha voluto fermarsi e ha continuato la processione;solo
alla fine della cerimonia ha lasciato che gli medicassero il piede.
Qualche invidioso del Carlo,ha però incominciato ad andare in
giro a dire che con le sue processioni il Carlo aveva contribuito a
diffondere la peste.
In verità le processioni che erano state fatte,senza donne
né bambini con oredine e separazione degli uomini hanno
tolto ai milanesi la paura del contagio e hanno incoraggiato la loro
speranza, fondata sulla fede,che la peste,per grazia del Signore,alla
fine si estinguesse.
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In mancanza de seri
medicament che podèssen contrastà el mal – l’agent
patògen de la pèste l’è staa trovaa domà in
del 1894 - el benefìzzi psicologich che l'è derivaa a la
città dai procession del Carlo, l’è staa l'unich rimedi
che l’ha contegnìi la diffusion del mòrbo.
De fatt, allora come incoeu, l'era la gent senza religion e senza
prudenza che con la soa promlscuità mandava in gir la
pèste.De sicur eren nò la gent onèsta e i
procession.
Basten dò cifer a confermà la genialità del
nòst san Carlo in front de la pèste: in duu ann i
mòrt a Milan hinn staa 17 mila, intanta che a Venezia, cont ona
popolazion de tant inferior, in di stèss duu ann hinn staa
pussee del doppi.
I
n
duu
ann
i mort a Milàn
hinn
staa
17
mila,
intanta
che
a
Venèzia,
cont
ona
popolazion
de
tant
inferior,
in
di
stèss
duu
ann hinn staa
pussee
del
doppi
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In
mancanza
di
serie
medicine che potessero contrastare il male-l'agente
patogeno è stato trovato solo nel 1894- il
beneficio psicologico che è derivato alla città dalle
processioni del Carlo,è stato l'unico rimedio
che ha contenuto la diffusione del morbo.
Infatti,allora come oggi,era la gente senza religione e senza prudenza
che con la sua promiscuità mandava in giro la peste.SDi sicuro
non erano la gente onesta e le processioni.Bastano due cifre a
confermare la genialità del nostro san Carlo di fronte alla
peste:in due anni i morti a Milano sono stati 17 mila,mentre a
venezia,con una popolazione molto inferiore,negli stessi due anni sono
stati più del doppio.
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