Quand
la pèste a la fin l’è cessada, el Carlo l'ha vorsuu scriv
ai milanes on librètt de ricord, “Ve par nò" el gh'ha
scritt “che la liberazion da la I pèste la merita on
rinovament de vita e de costumm, on ringraziament del Signor che el
n’ha
daa on tal benefizzi? …Inscì quand sii settaa denanz al foeugh
insèma ai vòster, quand sii in cà, quand ve levii
la mattina, quand la sera andii in lètt, e finaIment semper e in
tutt'i sit tegnii a ment 'sti ricord, fasigh imparà ai
vost
fioeu”.
El librètt intitolaa “Ricordi per il vivere Christiano”,
utilissim anca al di’incoeu, l’è divis in trè part, per
esòrtaa quèi che hinn in de per lor,quèi che
gh’hann di fioeu e quèi che gh'hann di dipendent a spend con
utilità la soa vita, con la gratitudin che devom a la
bontà del Signor, per i grand benefizzi
che èmm ricevuu..
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Quando
la
peste
è finita finalmente,il Carlo ha voluto scrivere ai
milanesi un libretto di ricordi, 2Non vi pare" ci ha scritto "che la
liberazione dalla peste meriti un rinnovamento di vita e di costume,un
ringraziamento del Signore che ci ha dato una tale
beneficio?...Così quando siete seduti davanti al fuoco insieme
ai vostri, quando siete in casa,quando vi alzate la mattina,quando alla
sera andate a letto,e finalmente sempre e in tutti posti tenete a mente
questi ricordi,fateli imparare ai vostri figli". Il libretto intitolato
'Ricordi per il vivere cristiano' ,utilissimo anche al giorno
d'oggi,è diviso in tre parti,per esortare quelli che stanno da
soli,quelli che hanno dei figli e quelli che hanno dei dipendenti a
spendere con utilità la loro vita,con gratitudine che dobbiamo
alla bontà del Signore,per i grandi benefici che abbiamo
ricevuto...
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Dòpo che
Milàn l’è staa liberaa dal salvan de la pèste el
nòst san Carlo, ch'el andava per i quarant'ann, rivaa a
quèlla tappa significativa, l'ha rivist tutta la soa
stòria come al cine.I stòich, specialment el manual
de l'Epitteto, l'aveven persuas de la vanità di ben che dipenden
nò de numm e l'aveven indòtt a cercà i ben ver
quèi che conoss domà quand se decid de camminà in
su la strada strètta di Beatitudin evangelich.
La mòrt de la soa mama, de so pader, del sò
fradèll maggior e del sò zio Papa, l'aveven privaa
-voeuna a la vòlta di figur che guidaven la soa vita.I
opposizion, i minacc, l'attentaa del 1569, l'aveven umiliaa,ma aveven
nò vinciuu la soa dedizion a la causa de la riforma de la
Gésa.A la fin, la pèste l' aveva indòtt a
riflètt su
quanto la sia precaria la vita in 'sto mond.
Rivaa a quarant'ann, el Carlo el s’è post allora la domanda che
se fann i òmen quand riflètten sul significaa ver de la
vita: che sens el podeva dagh al dolor che l'aveva faa
patì in la
soa infanzia, in la soa giovinezza,in la soa vita madura e ch'el
faseva patì tutt’i dì el mond e l’univers intregh?..
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Dopo che Milano
è stata liberata dal flagello della peste il nostro san
Carlo,che andava per i quarant'anni,arrivato a quella tappa
significativa,ha rivisto tutta la sua storia come al cine. Gli
stoici,specialmente il manuale di Epitteto, lo avevano persuaso che
della vanità dei beni che non dipendono da noi e lo
avevavno indotto a cercare i beni veri quelli che conosci solo
quando si decide di camminare sulla strada stretta di beatitudine
evangelica. La morte della sua mamma,di suo padre e del suo fratello
maggiore e del suo zio Papa,l'avevano privato -uno alla volta- delle
figure che guidavano la sua vita.Le opposizioni,le minacce,
,l'attentato del 1569,l'avevano umiliato,ma non avevano vinto la sua
dedizione alla causa della riforma della Chiesa.Alla fine,la peste
l'aveva indotto a riflettere su quanto sia precaria la vita a questo
mondo.Arrivato a quarant'anni,il Carlo si è posto allora la
domanda che si fanno gli uomini quando riflettono sul significato vero
della vita: che senso poteva dare al dolore che lo aveva fatto patire
nella sua infanzia,nella sua giovinezza,nella sua vita matura e che
faceva patire tutti i giorni il mondo e l'universo intiero?
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